Zakelijk

Het effect van technische SEO op online zichtbaarheid in Deventer

De basis van websites is codetaal. Google stelt eisen aan deze codetaal, omdat zij door deze taal lezen en van daaruit bepalen hoe het zit met de inhoud van de website. Hoe beter je code, hoe makkelijker Google is en hoe beter er kan worden bepaald of content van je website aansluit bij de zoekopdracht. Hoe beter de technische basis is van technische SEO, hoe hoger je rankt bij de zoekmachine. Ook is een goede technische basis van je website ideaal om je website responsive te maken zodat je website ook ieder apparaat kan worden weergegeven. Denk aan computer, laptop, tablet en smartphone.

Het hebben van gestructureerde data

Het is belangrijk om als bedrijf zoekmachines zo veel mogelijk te voeden met allerlei data. Dit kan met gestructureerde data zodat de zoekmachine de data beter kan begrijpen. Informatie zoals getallen (openingstijden, prijzen, postcodes en telefoonnummers) zijn alleen maar cijfertjes als deze niet worden voorzien van gestructureerde gegevens. Wordt dit op een juiste manier gemarkeerd, dan kan een zoekmachine als Google de daadwerkelijke informatie lezen bedoeld voor de gebruiker. Een mooi voorbeeld van gestructureerde data zijn de beoordelingen in de zoekresultaten weergegeven met beoordelingscijfers en sterren. 

Het hebben van een snelle website

Je mag vandaag de dag een snelle website niet onderschatten. Trage pagina’s of trage websites worden vaak heel snel afgesloten door gebruikers. Met effectieve technische SEO kun je ervoor zorgen dat je website aan de snelheden voldoet. Zo kan je de snelheid van je website vergroten door content te minimaliseren, afbeelding te optimaliseren en de cache instellingen zo in te stellen dat bezoekers zich niet ergeren aan de trage laadtijden van de website.

Meer inzicht krijgen in data met technische SEO Je website technisch correct hebben is ontzettend belangrijk om vindbaar te zijn in zoekmachines. Maar je hebt ook andere technische aspecten om meer inzicht te krijgen in data en online groeien. Zo kunnen de conversies binnen een website worden gemeten. Denk aan het bijhouden van formulieren tot het bijhouden van downloads en het bijhouden van het aantal keren bekeken YouTube video’s op de website. Door het koppelen en plaatsen van scripts kan Google Ads biedingen geautomatiseerd worden. Je kunt nog verder gaan en de biedingen aanpassen op basis van de data van je website.